DKK 850,00

Facilitatortræf 2018

24.08.2018 kl. 09:00 Hos Mellemfolkeligt Samvirke, København N
Køb billet

Billetsalget er slut

 

DKK 850,00

Kom med til årets facilitatortræf! Billetten koster 750,- kr ved køb inden 16. juni 2018. Derefter koster den 850,- kr. Billetsalget slutter 9.august 2018. (Prisen er inkl. morgenmad, frokost, kaffe og bobler!)

Fredag d. 24. august 2018 kl. 9:00 hejser vi flaget i gården hos Mellemfolkeligt Samvirke og fløjter til samling. 
Vi samles for at udforske årets tema:


FACILITERING MELLEM DET ÅBNE OG DET STYREDE. 


På det årlige facilitatortræf i august måned mødes en mangfoldighed af mennesker, der arbejder  med facilitering i praksis. Skal du også med, så køb din billet her på siden!


Se en film fra træffet i 2017 her!


Cambridge ordbog definerer facilitering som: "The act of helping other people to deal with a process or reach an agreement or solution without getting directly involved in the process, discussion, etc. yourself"

Denne definition afspejler meget godt, hvordan facilitering rummer både styrede og åbne aspekter. På den ene side bruger mange facilitatorer forskellige predefinerede processer som styringsredskaber i deres arbejde, og på den anden side udmærker facilitering sig ved, at der gives plads til, at deltagerne følger og styrer deres egen proces. 

I år sætter vi fokus på, hvordan facilitatoren bedst muligt kan navigere i det styrede og de åbne aspekt af facilitering i praksis! 

Vi har til årets træf ladet os inspirere af spejderne, så du bliver en del af en patrulje, som følges ad hele formiddagen. Til duften af stegt bacon vil vi synge os glade og varme, inden vi på bedste spejdermanér binder tørklædet og tager afsted på orienteringsløb. Med nysgerrigt og åbent sind vil vi bruge dagen på at udforske og reflektere over facilitering og vores rolle som facilitatorer. Vær beredt på en dag, der gør indtryk og sætter aftryk. 


Program for dagen: 

08:30-09:00: Ankomst og registrering. Inddeling i patruljer. Morgenmad.

09:00-09:15: Morgensamling. Flaget hejses. Velkommen. Intro til dagens program.

09:15-09:30: Læringshåb - sæt mål for din læring. 

09:30-12.30: Orienteringsløb. Du kommer sammen din patrulje rundt til fire poster. På hver post vil I opleve facilitering i spændet mellem det åbne og det styrede. Imellem hver post er der afsat tid til refleksion. 

12:30-13:30: Frokost og networking.

13:30-14:00: Networking med kroppen. Dans som åben og styret proces. 

14:00-14:15: Intro til eftermiddagens proces.

14:15-15:30: Videnskabelse, fælles læring og refleksion. Tre patruljer samles i en trop og deler deres oplevelser og læring fra formiddagens orienteringsløb. 

15:30-16:00: Eftermiddagssamling. Flaget tages ned. Tak for i dag. 

16:00-         : Bobler og networking. 


Poster på orienteringsløbet: 

NB: Du kan ikke selv vælge eller prioritere de fire poster, du besøger med din patrulje. 

  • Lars Hoffmann - Spildesign
  • Ib Ravn - Flekstabilitetsteori
  • Hanne Houbak & Melanie Büscher - Facilitatortræf Personal Why
  • Kenneth Agerholm - Frame-storming
  • Kirstine Nygaard - Tegning
  • Linda Winther Heyde & Karen Karlebjerg Broholm - Spørge og tage mod svar 
  • Sine Andersen & Karin Bagge - Deep Democracy
  • Lotte Lykkegaard Laursen - At åbne for/til det potentielle
  • Jesper Öehlenschläger - Visuel vidensbørs


Ovenstående dygtige fagpersoner bidrager frivilligt til vores dag, og det er vi meget glade for! Giv dem jeres nysgerrighed til tak.

(Flere detaljer om de enkelte workshops præsenteres på vore sider på Facebook og LinkedIn)

Følg med via vore grupper på Facebook og LinkedIn, der begge hedder "Facilitatortræf i Danmark".


Vi glæder os til at se dig!

Mange hilsner fra Planlægningsgruppen 2018

  • Charlotte Eli, Eli Ledelses- og organisationsudvikling
  • Claus Springborg, Co-creation
  • Hannie van der Windt, UCSYD
  • Jeppe Lajer, AKTØR
  • Jette Nielsen, forundringsfabrikken
  • Lene Bornemann, ARTS in BUSINESS
  • Rikke Giselsson, Rikke Giselsson - læring, formidling, dialog
  • Uffe Lykkebak, IT People Denmark


Facilitatortræf Danmark er et non-profit initiativ. Efter hvert træf sammensættes en ny, frivillig planlægningsgruppe, der står for at planlægge næste års træf. Hvis du har lyst til at være med til at planlægge træffet i 2019, så kan du give besked til en fra planlægningsgruppen 2018. 


Se en film fra træffet i 2017 her!